Yoghurtijs met rood fruit

Ingrediënten:

Voor ongeveer 6 toetjes

  • 350 g magere Griekse yoghurt
  • 100 g verse aardbeien
  • 50 g verse frambozen
  • 50 g verse blauwe bessen
  • 1 el honing
  • papieren bekertjes

Als er geen vers fruit beschikbaar is, dan is ingevroren rood fruit een heel goed alternatief. Uiteraard kan dit recept met alle type fruit worden gemaakt.

Bereidingswijze:

  1. Doe de yoghurt in een kom en voeg hier de honing aan toe. Roer dit  met een garde goed door elkaar totdat het een beetje zoet smaakt.
  2. Snij de aardbeien in stukjes en doe deze samen met de blauwe bessen en de frambozen in een aparte kom. Pureer het fruit met een staafmixer of doe het even in de blender. Mix het niet te lang! Zodanig dat je nog kleine stukjes fruit overhoudt.
  3. Voeg het gepureerde fruit bij de yoghurt en roer het even om totdat het een mooi roze  egale massa is.
  4. Schep de yoghurt in de papieren bekertjes en doe er eventueel een ijsstokje in.
  5. Zet de bekertjes voor minimaal 4-5 uur in de vriezer.
  6. Zodra de ijsjes goed hard zijn haal je ze uit de vriezer en leg je de bekertjes even in warm water om het ijs los te maken. Als het ijs moeilijk los laat kan je het bekertje openscheuren.
  7. Haal het ijs op tijd uit de vriezer om het een klein beetje te laten smelten alvorens te serveren. Het is dan makkelijker te hanteren zodat je er met een ijsschep mooie bolletjes van kan maken
  8. Serveer het ijs met wat vers fruit erbij en je toetje is compleet.

Tip: niet alleen heerlijk als toetje maar ook als herstel voeding na een sporttraining!