Tips voor een gezonde BBQ

Eindelijk is het zover. De zomervakantie is nu voor iedereen (bijna) begonnen. Even tijd voor iets anders en voor elkaar. En zoals in iedere zomer staat de BBQ op het menu. Hier nog enkele BBQ tips voor een gezonde BBQ.Dontweight BBQ

  • Tip 1: Eet niet alleen vlees maar ook vis bij de BBQ, denk aan scampi spiesjes, of ieder andere vissoort. Verpak de vis met wat peper, zout, kruiden en citroensap in folie en leg het in het midden van de BBQ. Gril de vis 5-7 minuten aan beide zijden.
  • Tip 2: Vervang het stokbrood ook eens door gepofte aardappelen.
  • Tip 3: Varieer met groente. Maak naast de gebruikelijke salade ook groenten spiesjes van paprika, tomaat, ui, wortel en courgette.
  • Tip 4: Beperk de sausjes en breng het vlees vooral op smaak met kruiden.
  • Tip 5: Wil je nog een toetje? Ja lekker…… Kies dan eens voor toetjes met fruit of yoghurt zoals fruitsalades en yoghurt ijs.
  • Tip 6: Voorkom het en, en, en gedrag. Dus maak een keuze en varieer
  • Tip 7: Drink voldoende water tussendoor . Buiten het feit dat dit de beste dorstlesser is, voorkomt dit ook dat je te veel eet .
  • Tip 8: Vooral genieten, rustig eten, goed kauwen dan ben je sneller verzadigd en eet je automatisch minder.